Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Erbjudande att förmedla innovationscheckar till små och medelstora företag

Syftet med utlysningen är att erbjuda organisationer som i sin dagliga verksamhet genomför rådgivning till innovativa små och medelstora företag, att bli förmedlare av affärsutveckling-, infrastruktur- och/eller IP-checkar. Målet är att checkprojekten ska leda till förbättrad innovationsförmåga, ökad konkurrenskraft och nya lönsamma affärer. En check är värd maximalt 100 000 kr. Uppdraget att förmedla checkar löper över fyra år, 2021–2024.

Erbjudandet i korthet

Vad kan ni söka för?

Företagsrådgivande organisationer kan ansöka om att bli intermediärer av checkar. Intermediären erhåller en budget som kan ses som ett checkhäfte, som ska användas till att köpa in externa tjänster till företagen de träffar i sin rådgivning.

Vem kan söka?

Utlysningen vänder sig till etablerade organisationer som har en uppsökande rådgivning till små och medelstora företag som en ordinarie del av sin verksamhet. Sökande kan antingen vara en enskild organisation eller ett konsortium.

Hur mycket kan ni söka?

Utlysningens budget fördelas i konkurrens mellan inkomna ansökningar. Hur stort bidrag som beviljas till en intermediär sätts i relation till sökandes budget och kapacitet att förmedla checkar, samt söktrycket i utlysningen.

Viktiga datum

  • Så här ansöker ni

    För att söka finansiering behöver ni logga in och fylla i ett ansökningsformulär i vår portal, Intressentportalen. Formuläret innehåller frågor om projektet, projektparter och budget.

    Ladda ner mallar för bilagor

    Här kan ni ladda ned mallar för de bilagor som ni behöver bifoga i ansökan, till exempel CV-mall eller projektbeskrivningsmall.

    Projektbeskrivningsmall innovationscheckar (docx, 50 kB) CV mall projektteam (docx, 39 kB) Lista ansvariga rådgivare IP-checkar (docx, 42 kB)

    Detta händer när utlysningen stängt

    När er ansökan registrerats mejlar vi en bekräftelse till den som står för användarkontot samt till projektledaren och firmatecknaren. Detta kan ta några timmar efter att utlysningen stängt. Om du inte har fått en bekräftelse inom 24 timmar efter att utlysningen stängt, hör av dig till oss.

    När utlysningen stängt kan ni inte ändra eller fylla i några nya uppgifter. Då kan ni bara komplettera er ansökan om vi ber om det.

    Vem kan läsa er ansökan?

    Ansökningar som lämnas in till oss blir allmänna handlingar. Men vi lämnar inte ut uppgifter om verksamheten, uppfinningar eller forskningsresultat om det kan antas att någon lider ekonomisk skada om uppgifterna visas.

    Det innebär att vi måste lämna ut handlingarna om någon efterfrågar dem. Men vi sekretessbelägger den information som vi bedömer skulle kunna innebära ekonomisk skada om den lämnas ut.

    Så hanterar vi allmänna handlingar och sekretess

    Diarienummer 2021-03023