Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Checkar för innovationsupphandling 2021 - pilot

Stödet riktar sig till upphandlande organisationer som är inne i en pågående innovationsupphandling (alternativ 1), eller ska ta fram beslutsunderlag för en kommande innovationsupphandling (alternativ 2).

Erbjudandet i korthet

Vad kan ni söka för?

Extern strategisk kompetens och specialiserad rådgivning i samband med innovationsupphandling. Bidraget kan även bekosta tillgång till extern infrastruktur för verifiering och validering.

Vem kan söka?

Upphandlande myndigheter eller enheter (upphandlande organisationer), det vill säga sådana som lyder under upphandlingslagstiftning.

Hur mycket kan ni söka?

Stödets storlek beror på vilket alternativ ni väljer. Vid alternativ 1: maximalt 400 000 kr och vid alternativ 2: maximalt 200 000 kr.

Viktiga datum

Bidrag kan sökas under perioden 20 september 2021 till 8 november 2021. Vinnova samlar ihop ansökningar veckovis under perioden med start 1 oktober 2021. Beslut görs inom de närmaste tio vardagarna efter varje uppsamling. 

  • Seminarium om checkar för innovationsupphandling

    Missa inte vårt seminarium 4 oktober om sänkta trösklar för innovationsupphandling. Där får du veta mer om hur erbjudandet om checkar för innovationsupphandling fungerar. 

    Sänkta trösklar för innovationsupphandling

    Så här ansöker ni

    För att söka finansiering fyller ni i ett webbaserat formulär på Vinnovas Intressentportal. Ni behöver även fylla i och ladda upp följande bilagor:

    • Projektbeskrivning
    • Blankett för intyg om stöd av mindre betydelse (om det är akutellt)

    Ladda ner mallar för bilagor

    Här kan ni ladda ned mallar för de bilagor som ni behöver bifoga i ansökan, till exempel CV-mall eller projektbeskrivningsmall.

    Mall för projektbeskrivning (docx, 37 kB)

    Detta händer när utlysningen stängt

    Vid varje avläsningstillfälle registreras ansökningarna hos Vinnova. En bekräftelse skickas ut per e-post till dig som står för användarkontot samt till projektledare och firmatecknare/prefekt. 

    Om du inte har fått en bekräftelse via e-post inom 24 timmar efter ett avläsningstillfälle eller när utlysningen har stängt ber vi dig höra av dig.

    När utlysningen stängt kan ni inte ändra eller fylla i några nya uppgifter. Då kan ni bara komplettera er ansökan om vi ber om det.

    Vem kan läsa er ansökan?

    Ansökningar som lämnas in till oss blir allmänna handlingar. Men vi lämnar inte ut uppgifter om verksamheten, uppfinningar eller forskningsresultat om det kan antas att någon lider ekonomisk skada om uppgifterna visas. Det innebär att vi måste lämna ut handlingarna om någon efterfrågar dem. Men vi sekretessbelägger den information som vi bedömer skulle kunna innebära ekonomisk skada om den lämnas ut.

    Vid startrapport ska godkända projekt bifoga en bilaga ”Projektreferat” till Vinnova. Projektreferatet ska kunna spridas och publiceras fritt och får inte innehålla konfidentiella eller på annat sätt känsliga uppgifter. Om ansökan inte innehåller känsliga uppgifter går det bra att hänvisa till den istället för att bifoga ett särskilt projektreferat.

    Så hanterar vi allmänna handlingar och sekretess

    Frågor?

    Om ni har frågor är ni välkomna att kontakta någon av oss.

    Nina Widmark

    Utlysningsansvarig

    +46 8 473 30 52

    Teknisk support

    Tekniska frågor om e-tjänsterna

    Diarienummer 2021-03459