Innovationsledning och kreativitet i svenska företag
Innovationsledning och kreativitet i svenska företag
Gå direkt till rapportenBokens syfte är att ge kunskap och inspiration åt chefer, ledare och medarbetare med intresse för kreativitet och innovation. Den baseras på forskning och tar upp exempel hämtade från många av Sveriges ledande företag. Avsikten är att belysa hur organisatoriska förhållanden påverkar förutsättningarna för kreativitet och innovation samt att ge uppslag till hur företags innovationsförmåga kan utvecklas.
Boken ges ut gemnsamt av Stiftelsen IMIT och Vinnova.
- Utgiven
- 2012-mars
- Serienummer
- VR 2012:02
- Utgivare
- Vinnova och Stiftelsen IMIT - Institute for Management of Innovation and Technology
- Författare
- Anders Richtnér & Johan Frishammar (redaktörer)
- ISBN
- 978-91-86517-57-1
- ISSN
- 1650-3104
- Antal sidor
- 144
Senast uppdaterad 15 december 2022