Googlemodellen
Företagsledning för kontinuerlig innovation i en snabbföränderlig värld
Googlemodellen
Gå direkt till rapportenGoogle anses allmänt vara ett av världens mest innovativa företag. De är inte bara kända för sina innovativa produkter utan hör dessutom till det fåtal företag som är kända för att bygga sin framgång på sina anställdas kreativitet och att bygga en företagskultur som främjar innovation och nytänkande.
Avsikten med denna bok är att ge en fördjupad förståelse för hur Google med sina många gånger oortodoxa managementprinciper har skapat en förmåga till kontinuerlig innovation. Förhoppningen är att med Google som exempel inspirera andra organisationer till förändring i innovativ riktning.
Boken baseras på en ettårig studie som har gjorts av författaren Annika Steiber på plats hos Google i Silicon Valley. Boken ger också tips på hur organisationer praktiskt kan gå till väga för att transformera sin managementmodell i syfte att öka sin förmåga till kontinuerlig innovation.
ANNIKA STEIBER är civilingenjör i industriell ekonomi och PhD specialiserad på Corporate Innovation. Boken ges ut tillsammans med Stiftelsen IMIT.
- Utgiven
- 2014-mars
- Serienummer
- VR 2014:03
- Utgivare
- Vinnova och Stiftelsen IMIT
- Författare
- Annika Steiber
- ISBN
- 978-91-87537-12-7
- ISSN
- 1650-3104
- Antal sidor
- 144
Senast uppdaterad 15 december 2022