Youviame
Diarienummer | |
Koordinator | Youviame AB - SU inkubator |
Bidrag från Vinnova | 264 000 kronor |
Projektets löptid | oktober 2017 - januari 2018 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa startups fas 1 hösten 2017 |
Viktiga resultat som projektet gav
Syftet har varit att undersöka hur marknaden för dejting, singlar och partners ser ut i dag och specifikt inför den accelererade digitala utvecklingen som sker just nu. Ett andra syfte har även varit att utvärdera hur YouViaMes affärsmodell avseende en "rev-share-modell" tillsammans med affärspartners skulle se ut och hur denna har tagits emot av restauranger och aktivitets-partners.
Långsiktiga effekter som förväntas
Resultatet av dejtingundersökningen har visat att fler personer vill ha relationer och ser en stor fördel med att bli ihopparade av deras vänner. Resultatet av partnerundersökningen visar att de partner vi har varit i kontakt med har varit positiva till vårt koncept och vill vara med som ett alternativ dit matchmakern skickar sina singelvänner.
Upplägg och genomförande
Undersökningen gjordes på två sätt, den ena gjordes genom att fråga slumpmässigt utvalda personer på stan och den andra skickades ut digitalt. Formuläret innehöll 26 frågor om singellivet, matchmaking och vad för aktiviteter som man helst göra på första dejten. Partners som tillfrågades valdes utifrån olika rekommendationstjänster och efter etablerad kontakt presenterades upplägget för samarbetet.