yayloh big data platform
Diarienummer | |
Koordinator | Tectry software AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | maj 2021 - oktober 2021 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa Startups steg 1 våren 2021 |
Viktiga resultat som projektet gav
Med yayloh blir hela resan digital, för både konsumenter och e-handlare. Det resulterar i optimerad returhantering, bättre insyn för kundsupport, stora möjligheter att överträffa kundens förväntan och minskat antal returer. E-handlare kan mäta påverkan av vår produkt på både kundtillfredsställelse (kundens belåtenhet/kundnöjdhet), kundsupportens prestanda och även antalet returer i förhållande till totala försäljningen. Beroende på e-handlarens fokus kan vår produkt tillgodose deras krav och hjälpa dem med deras förbättringsområde.
Långsiktiga effekter som förväntas
Vår smarta returhantering hjälper kundtjänsten att förbättra sina processer. Vi ger dem tillgång till all relevant information som kan hjälpa dem att effektivare svara på kundförfrågningar och därmed öka sina kunders tillfredsställelse med hela köpupplevelsen. Vi kommer att vidareutveckla en avancerad plattform för dataanalys, för att e-handlare kan agera att minska antalet returer. e-handlare kan då baserat på känd data förbättra sitt sortiment eller produktbeskrivningar, identifiera problem med felaktig storlek.
Upplägg och genomförande
Med Vinnovas stöd har vi kunnat slutföra följande uppgifter i vårt projekt: 1. Definiera data schema som ska användas för att spara data 2. Välj teknologi-stack och konfigurera för hantering av big data 3. Ändra applikations-flödet för att spara data till AWS S3 4. Utveckla och integrera trend-resultaten med det nuvarande applikations-flödet. 5. Vi skapade produktnivåanalys som är en del av vår dataanalysvy och används aktivt av våra kunder.