Vision, innovationsmetodik och medial uppmärksamhet - HUB för en dag
Diarienummer | |
Koordinator | BERGHS SCHOOL OF COMMUNICATION AB |
Bidrag från Vinnova | 1 370 000 kronor |
Projektets löptid | september 2018 - december 2018 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Strategiska innovationsprogrammet för Sakernas Internet |
Viktiga resultat som projektet gav
Målet har varit att genom formatet "Berghs Explore" men 153 heltidsstudenter, i samarbete med IoT Sverige, skapa innovativa, strategiska, lönsamma samt affärstänkande kommunikationslösningar för långsiktig samhällsnytta. Studenterna har bidragit till att utmana samt katalysera kreativitet genom Berghs innovationsmetodik, kunskap och addera mervärde.
Långsiktiga effekter som förväntas
Det förväntade resultatet var att förbättra och skapa förutsättningar för hållbar innovationsmetodik med effekt att sätta och stärka IoT Sverige tydligare på den mediala kartan ur ett långsiktigt perspektiv.
Upplägg och genomförande
1. "Berghs Explore" - under 3 veckor totalt 18 360 arbetstimmar 2. Sammanställning, presentation och leverans av ett 20-tal filmer 3. Innovationsmetodik 1.0 - workshop med studenter och processledare tillsammans med IoT 4. Innovationsmetodik 2.0 - distansutbildning 5. Manifestfilm - för att stärka IoT Sverige på den mediala kartan