StorySpot-validering av affärsmodell
Diarienummer | |
Koordinator | StorySpot AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | april 2017 - augusti 2017 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa startups fas 1 våren 2017 |
Viktiga resultat som projektet gav
Under projektet har vi validerat vår affärsmodell och kunnat tydligaregöra en tidplan för när olika intäktsben kan sjösättas. Efter projektets genomförande har vi kunnat påbörja försäljning direkt och arbeta utifrån den modell vi tog fram under projektets arbetspaket 2 för att strax efter projektets avslut kunna nå våra första intäkter.
Långsiktiga effekter som förväntas
Vårt förväntade resultat var att ha en modell redo för försäljning. Idag har vi inte bara det, utan vår kundundersökning bidrog också till att arbeta upp ett kontaktnät att potentiella kunder som är mycket intresserade av vår produkt.
Upplägg och genomförande
AP 1: Vi intervjuade ett flertal aktörer inom turism och platskommunikation enligt en intervjumodell framtagen för projektet. AP 2: Utifrån resultaten i AP1 tog vi fram, utvecklade och paketerade våra "Plustjänster", samt återkopplade de med kunder, för att göra de helt redo för försäljning.