Skalbar Omnichannel för B2C E-handel
Diarienummer | |
Koordinator | MOKINI AB |
Bidrag från Vinnova | 790 595 kronor |
Projektets löptid | november 2018 - december 2020 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Vi har under projektets gång tagit fram en skalbar omnichannel lösning för B2C e-handel med fokus på små och medelstora företag. Lösningen gör det möjligt för företagen att uppnå relevantare och bättre kommunikation med sina kunder över flera kanaler, nyttja sin kunddata effektivare och på så sätt öka sin försäljning, konkurrenskraft och tillväxt.
Långsiktiga effekter som förväntas
Den tekniska lösningen gör det möjligt för små och medelstora e-handelsföretag att utan att behöva genomföra tidskrävande integrationer nu effektivt kan nyttja all sin relevanta kunddata över flera marknadsföringskanaler för att uppnå en högre tillväxt.Vi har redan kunnat observera en hög ROI för flera e-handlare som testat lösningen.
Upplägg och genomförande
Intervjuer och workshops hölls med e-handlare samt tänkbara partners. Mockups togs fram, tekniken och systemarkitektur utvecklades och första versionen av omnichannel lösningen färdigställdes. Lösningen har börjat testas tillsammans med kunder under projektets gång och samarbete har varit nära med såväl e-handlare som partners.