Pyzzle it - validering av affärsmodell
Diarienummer | |
Koordinator | PYZZLE IT AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | oktober 2017 - april 2018 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa startups fas 1 hösten 2017 |
Viktiga resultat som projektet gav
Vi vill ge barn makten att själva bestämma hur sina leksaker ska se ut. Vi våra appar ska barn på ett lekfullt sätt skapa leksaker och allt de designat går att beställa. Vi uppfyllde vårt mål med projektet som var att validera och skapa en hållbar och långsiktig affärsmodell. Vi har utifrån affärsmodellen utvärderat vår befintliga lösning för att skapa en ny version med fokus på mer kreativt skapande av leksaker.
Långsiktiga effekter som förväntas
Resultatet av projektet är att vi nu har en hållbar långsiktig affärsmodell samt prototyp att basera fortsatt utveckling på. De effekter vi förväntar oss av projektet är att lansera flera appar där barn på ett roligt och kreativt sätt kan designa olika leksaker.
Upplägg och genomförande
Webbenkät, intervjuer och samtal med befintliga och potentiella kunder har utgjort grunden för den affärsmodell vi utvecklat. Vi har sedan tillsammans med utvecklare och designer utvecklat vår lösning.