Preactly product-market fit
Diarienummer | |
Koordinator | Preactly AB |
Bidrag från Vinnova | 890 676 kronor |
Projektets löptid | juni 2021 - september 2022 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa Startups steg 2 våren 2021 |
Viktiga resultat som projektet gav
Projektet syftade till att testa olika sätt för att skapa förutsättningar att skala upp affären, samt utvärdera Preactly som ett möjligt verktyg för företagshälsovården, med målsättningen att kunna använda resultatet för att forma den strategiska riktningen framåt för bolaget.
Långsiktiga effekter som förväntas
Projektet gav inte fullt ut det resultat vi hoppats på, men flera värdefulla insikter om marknaden och köpprocessen som har resulterat i en ny mer digital strategi för den framtida verksamheten.
Upplägg och genomförande
Projektet byggde till stor del på ett tydligt partnersamarbete, som inte kunde fullfölja deltagandet, vilket påverkade tidsplan och krävde flera omtag i projektet. I slutändan gav det större lärdomar, men skapade också förseningar och en lite annan riktning.