Plattform för kommunikation av innovations- och entreprenörskapsforskning
Diarienummer | |
Koordinator | STIFTELSEN ESBRI - Institutet för entreprenörskaps- och småföretagsforskning |
Bidrag från Vinnova | 4 000 000 kronor |
Projektets löptid | januari 2017 - december 2018 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Målet var att på olika sätt sprida forskningsbaserad kunskap om innovation och entreprenörskap samt att vara en länk mellan akademi, policy aktörer, företag/are och entreprenörer.
Långsiktiga effekter som förväntas
Projektet har inneburit att vi vidareutvecklat samtliga aktiviteter såsom t ex Entré, e-Entré, Estrad etc. De undersökningar som gjorts bland deltagare och prenumeranter visar att de anser sig ha nytta av våra publikationer och andra aktiviteter. Tidningen Entré har en upplaga på 18 000 exemplar och nyhetsbrevet e- Entré cirka 12 500 prenumeranter. Öppna föreläsningsserien Estrad hade i genomsnitt 114 deltagare per föreläsning.
Upplägg och genomförande
Projektet har inneburit att utveckla och driva mötesplatser, informationskanaler och informationsflöden där olika frågor och perspektiv om innovations- och entreprenörskapsfrågor lyfts fram och diskuterats. Genomförandet har gått enligt planerna.