Övergripande IPR-strategi för OneRepay Sweden AB
Diarienummer | |
Koordinator | OneRepay Sweden AB - OneRepay Sweden AB (Rudin Communication) |
Bidrag från Vinnova | 75 000 kronor |
Projektets löptid | januari 2019 - december 2019 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
- Vi har fått en övergripande bild av nuläge och har tagit fram en IP-strategi för att stärka företagets position på marknaden. - Vi har tagit fram riskbedömning kring våra immateriella rättigheter. Rapporten ligger till grund för vår IP-strategi med målet: - att stärka konkurrenskraften genom IP-strategi - att lägga grunden för beslut om expansion på den globala marknaden (EU).
Långsiktiga effekter som förväntas
Organisationen (CEO, CMO, CTO/DPO) har fått djupare kunskap om immateriella frågor för att kunna utveckla bolaget vidare samt att höja värdet genom ett strukturerat arbeta med IP-strategi. Konkreta förbättringsområden är ringade och har implementerats. Kunskap om mer långsiktig planering av IP har också inhämtas i arbetet med IP-konsulten.
Upplägg och genomförande
Projektet har genomförts enligt plan: 1. Inventering av IP-tillgångar. Nulägesanalys i workshop med IP-konsult. 2. Utformning av IP-strategi utifrån de prioriterade IP-områdena. 3. Implementering av IP-strategi Resurser som har använts: - juridisk konsultation för rådgivning av att uppnå uppsatta mål - egen arbetstid för att genomföra IP-strategi i bolaget (förarbete, startegiarbete och implementering)