Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Mer ekonomiskt hållbara småföretag - genom ökad transparens på betaltjänstmarknaden

Diarienummer
Koordinator Kompera AB
Bidrag från Vinnova 298 480 kronor
Projektets löptid april 2021 - februari 2022
Status Avslutat
Utlysning Innovativa Startups
Ansökningsomgång Innovativa Startups steg 1 våren 2021

Viktiga resultat som projektet gav

Projektet inleddes med utveckling och test av tjänsten tillsammans med extern partner. När tjänsten nått tidigt MVP-stadie, identifierades och prövades styrkor och svagheter genom live-tester och uppsökande av användarfeedback. Affären kunde verifieras både genom att avtal tecknats med leverantör/partner, samt att användarna använt tjänsten och flertalet valt att teckna nya kortinlösenavtal genom användandet. Under tiden har flera marknadsföringskanaler testats för att nå användarna. Det har gett oss insikter i hur vi framöver ska nå kunderna på det mest effektiva sättet.

Långsiktiga effekter som förväntas

Bolagen som använt vår tjänst, och bytt kortinlösenavtal, har fått lägre kostnader och därmed ökad ekonomisk hållbarhet samt på lång sikt bättre förutsättningar för tillväxt genom att möjliggöra investering i innovation eller nyanställningför att stärka konkurrenskraften.

Upplägg och genomförande

Projektplanen följdes men tog längre tid än väntat. Huvudskakligen var det utvecklandet av tjänsten till ett MVP-stadie som tog längre tid än väntat, vilket var den huvudsakliga anledningen till att projekttiden förlängdes. I övrigt följdes stegen i den ursprungliga projektplanen: 1.Utveckla och testa tjänsten 2. Identifiera och pröva styrkor och svagheter. 3. Verifiering och utveckling av affären. 4. Test av marknadsföringskanaler

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 1 april 2022

Diarienummer 2021-00859