Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Laundrop - förbättrad tillgänglighet

Diarienummer
Koordinator Laundrop AB
Bidrag från Vinnova 300 000 kronor
Projektets löptid juni 2020 - augusti 2020
Status Avslutat
Utlysning Innovativa Startups
Ansökningsomgång Innovativa Startups steg 1 våren 2020

Viktiga resultat som projektet gav

Målet med detta projekt var att förbättra och fortsatt möjliggöra en ny typ av tjänst för alla som är i behov av mer tid - hemlevererad tvätt. Projektets syfte är att öka skalbarheten och effektivisera Laundrops interna processer - vilket vidare skapar förbättringar för kund som beställer. Målen för detta projekt består av: Skapa förbättrad kundupplevelse för leveranser av tvätt. Skapa förbättrad möjlighet att koppla på nya logistiska regioner och partners. Skapa förbättrad upplevelse för tvätterier. Skapa mindre friktion från beställning till leverans.

Långsiktiga effekter som förväntas

Projektet har integrerat en ny digital logistisk partner samt förbättrat verktygen som tvätterier arbetar med. Projektets resultat förväntas ge effekter som kan delas in i två delar: 1. En förbättrad (slut)kundupplevelse genom en mer fullständig digital upplevelse från beställning till leverans. 2. Enklare hantering och kommunikation för tvätterier gällande olikheter i vad som beställts och vad som levererats. Summerat förväntas effekten med automatisering och decentralisering av information ge en effektivare kommunikation mellan kund, leverans (logistik) och tvätteri.

Upplägg och genomförande

Projektet har genomförts och respektive fas har en satts i bruk och nyttjas idag av Laundrops kunder och partners. Laundrop har skapat sig möjligheten att flytta blicken mot tillväxt. Följande punkter beskriver utförandet: Ny logistikpartner - automatiserad uppläggning av order via API vid beställning via webb, telefon/mail eller automatiskt abonnemang. Nya områden (storstockholm) finns tillgängliga för hämtning av tvätt. Ny möjlighet att beställa hämtning av tvätt samma dag. Förbättrat CRM-stöd (tvätteri-app) och en mer effektiv hantering.

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 9 oktober 2020

Diarienummer 2020-01158