Internationell expansion av Charity Storm
Diarienummer | |
Koordinator | CHARITY STORM AB |
Bidrag från Vinnova | 400 000 kronor |
Projektets löptid | augusti 2013 - augusti 2014 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Syftet med projektet var att förbereda företaget för en internationell expansion. Målet vara att få en tydlig bild vad det gäller konkurrens, momsfrågor, kundbehov, betallösningar och passande bolagskonstruktion.
Långsiktiga effekter som förväntas
Charity Storm är idag bättre förberett för en internationell expansion. Parallellt med projektet har företaget även utvecklats i Sverige och har breddat såväl produktutbud som sitt kundfokusområde. Detta spelar väl med den tänkta internationella expansionen.
Upplägg och genomförande
Charity Storm har jobbat med såväl svenska som utländska resurser samt själv rest till respektive marknad för att undersöka de olika frågeställningarna närmare. Företaget har idag kontakter lokalt som är ovärderliga inför kommande expansion.