Hur att leda och organisera för digitaliseringens transformation i fastighets- och byggsektorn?
Diarienummer | |
Koordinator | Chalmers Tekniska Högskola AB - Chalmers Tekniska Högskola Inst f Tekn ekonomi & organisation |
Bidrag från Vinnova | 200 000 kronor |
Projektets löptid | november 2021 - februari 2022 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Leda och organisera för digital transformation |
Ansökningsomgång | Leda och organisera för digital transformation - steg 1 |
Viktiga resultat som projektet gav
Centrala dimensioner för transformativ förändring i organisationer som projektet i steg 1 skall utveckla för att sedan studera och teoretisera kring är; -Transformativt ledarskap horisontella och vertikala dynamiker som stöttar integrering av externa kompetenser och tolkningar av omvärldsbevakning -Utveckla kunskapsbaser och kompetenser, tillämpa denna genom att den genomsyrar olika relevanta processer och inte stannar inom ett område. -Internalisering av ny kunskap i organisationen såatt agerade på den nya kunskapen möjliggörs.
Långsiktiga effekter som förväntas
Medverkande behovsägare i detta projektförslag är Chalmers, Zynka Group och Gabriellii Development AB. Härmed säkerställer vi att n ett flertal aktrer p ett omfattande stt i vidareutveckling av kunskap om transformativ förändring, svl teoretiskt som praktiskt.
Upplägg och genomförande
De medverkande organisationerna kommer att aktivt medverka till att problematisera kring frågeställningar som är intressanta för den fördjupande forskningsstudien och sedan delta i arbetet att omsätta specifika forskningsresultat till praktisk tillämpning. Då de medverkande organisationernaär av något olika karaktär kommer olika perspektiv på utmaningar för transformativ digitalisering att komma fram. Under detta steg 1 kommer vi att verifiera såväl frågeställningar som metod tillsammans och med ett urval av respondenter fr att säkerställa ett fokus som kan leverera.