Hållbara barnkläder
Diarienummer | |
Koordinator | Paris & Billy AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | november 2019 - oktober 2020 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa startups steg 1 (höst 2019) |
Viktiga resultat som projektet gav
Projektet innebär uthyrning av barnkläder 0 3 år via prenumerationstjänst till fast månadskostnad. Klädpaketen hos Paris & Billy är av hög kvalitet och återanvänds av flera barn för hållbarhet och besparing av lagringsplats, shoppingtid och pengar. Målet för projektet var att praktiskt testa marknadsföringsstrategier mot olika typer av målgrupper, hitta rätt målgrupper och utveckla produktsortimentet (t ex klädpaket) samt att definiera hur vi skulle nå våra målgrupper kostnadseffektivt.
Långsiktiga effekter som förväntas
Vi förväntade oss att förstå marknaden bättre och tack vare projektet har Paris & Billy förbättrat vårt erbjudande och har nu flera nöjda kunder och stadigt växande intresse. Våra kunder uppskattar den kvalitet och service de får från oss när de prenumererar på barnkläder. Det visade sig att vår hemsida har varit det absolut bästa sättet att nå ut till nya kunder. De flesta av våra kunder har hittat oss via Google sökningar vilket visar att våra satsningar att utveckla hemsidan och SEO föll väl ut.
Upplägg och genomförande
Projektets fokus har varit att förstå hur vår målgrupp nås och vi lade mycket tid och resurser på att testa olika marknadsföringskanaler. Vi har nu ett fungerande koncept som vi bygger vidare på. Våra befintliga kunder är nöjda och kundantalet ökar stadigt. Projektet har i sin helhet gått bra. Vi är hoppfulla inför framtiden och fortsätter att erbjuda ett mer hållbart sätt att konsumera barnkläder.