Gro Family
Diarienummer | |
Koordinator | GRO PLAY DIGITAL AB |
Bidrag från Vinnova | 500 000 kronor |
Projektets löptid | juni 2015 - januari 2016 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Projektets syfte har varit att undersöka bäst lämpade digitala lek- och spel-koncept med målet att kunna utveckla en unik produkt som involverar både barn och vuxna genom meningsfull interaktion som inte finns på marknaden idag. Projektet har flutit på bra och vi har lyckats att genomföra alla de planerade momenten vilka givit oss värdefull data för analys och slutsatser.
Långsiktiga effekter som förväntas
- Vi har validerat barns och föräldrars intresse av att kunna leka och spela tillsammans asynkront i en virtuell värld. - Vi har etablerat dialog med några av de stora distributionsplattformerna för att jobba fram intäktsmodeller som är relevanta både för konsumenter och oss som utvecklare. - Vi har lyckats utveckla en avancerad prototyp som nu är ute på tester och vi får nu in testresultat löpande som ligger till grund för vidareutveckling.
Upplägg och genomförande
Våra delmoment i projektet har skett parallellt i stort sett, vilket har gjort att vi har kunna avancera relativt snabbt, enligt moderna agila metoder. I arbetet har den inhämtade datan och analyserna och slutsatserna av densamma omedelbart återförts till utvecklingen av prototyp och denna process kommer vi fortsätta att jobba efter i de kommande stegen.