Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

GONNA!: Gamification av FN:s Globala Mål

Diarienummer
Koordinator Gonna Make an Impact AB
Bidrag från Vinnova 300 000 kronor
Projektets löptid juni 2020 - juni 2025
Status Pågående
Utlysning Innovativa Startups
Ansökningsomgång Innovativa Startups steg 1 våren 2020

Syfte och mål

GONNA! är en innovativ social media-plattform som strävar efter att göra världen till en bättre plats genom gamification av bl a FN: s globala mål. Genom att samarbeta med 10 ledande icke-statliga organisationer i Sverige, så utvecklar GONNA! uppdragsbaserade utmaningar som är förankrade i fokus för varje organisation och de relaterade FN-målen. I detta projekt kommer vi att utveckla ny användarfokuserad mjukvarufunktionalitet, jobba fram en marknadsföringsstrategi och stärka affärsmodellen för att förvärva minst 100 000 användare i slutet av 2020.

Förväntade effekter och resultat

Att förvärva 100 000 användare i slutet av 2020.

Planerat upplägg och genomförande

Projektet syftar till att bygga vår användarbas och sprida den sociala effekten av GONNA! genom (1) att utvidga appens funktionalitet och innehåll så att användare själva kan utveckla utmaningar och (2) utveckla och starta en marknadsföringskampanj. Vi kommer också att (3) utveckla vår affärsmodell för att förfina användarnas resultat och vidareutveckla planer för företagssamarbete.

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 24 september 2024

Diarienummer 2020-01595