Glowbal Innovation 2014
Diarienummer | |
Koordinator | Glowbal Entreprenörskap |
Bidrag från Vinnova | 50 000 kronor |
Projektets löptid | december 2013 - februari 2014 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
´Målet för förberedelseprojektet är att definiera en unik testmarknad för ett kvalitativt mötesprojekt med tillhörande aktörer som genomförs under 2014.´ Syftet var att komma så långt som möjligt med förberedelserna inför ansökan till mötesprojektet. - Både målet och syftet uppfylldes.
Långsiktiga effekter som förväntas
Resultatet blev att hälften av behovsidentifierarna och hälften av entreprenörerna har identifierats kopplat till den definierade testmarknaden.
Upplägg och genomförande
Vi arbetade vidare med lärdomar från vårt tidigare mötesprojekt i bagaget. Stor vikt lades på att hitta rätt personer både som entreprenörer och behovsidentifierare vilket vi gjorde genom att först skapa en tydlig bild av dröm-entreprenören och dröm-behovsidentifieraren för projektet.