Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Global Access Program

Diarienummer
Koordinator TRIPPUS EVENT SOLUTIONS AB
Bidrag från Vinnova 118 288 kronor
Projektets löptid juli 2016 - december 2016
Status Avslutat

Viktiga resultat som projektet gav

Vi ville få en tydlig bild av vår konkurrenskraft internationellt och hur efterfrågan på vår typ av produkt ser ut, för att kunna fatta ett beslut om hur vi går vidare med vår internationalisering. Rapporten från projektet har gett oss en mycket tydlig bild.

Långsiktiga effekter som förväntas

Projektet resulterade i en rapport som berättar om hur den amerikanska marknaden för vår typ av tjänst ser ut, profilen på de viktigaste konkurrenterna och deras prisbild samt ett förslag på en etableringsplan för Trippus i USA. Den positiva rapporten har inspirerat oss att göra en större satsning internationellt.

Upplägg och genomförande

Vårt team med MBA-studenter bestod av sex seniora personer med erfarenhet från flera branscher. Vi träffades fysiskt vid två tillfällen under projektet och hade däremellan löpande kontakt via telefon/skype. Teamet genomförde 150 intervjuer med kunder, potentiella kunder, konkurrenter och anställda.

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 8 maj 2017

Diarienummer 2016-02763