Generationsbryggande vision
Diarienummer | |
Koordinator | Be the shift AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | april 2021 - februari 2022 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa Startups steg 1 våren 2021 |
Viktiga resultat som projektet gav
Vårt syfte att bekämpa ensamhet & brygga generationer. Detta gör vi genom att utmana etablerade samhällsutmaningar genom att attrahera och aktivera människor i att bo ihop bortom generations- eller kulturella gränser. Vi har tagit ett kliv inom vår vision genom att bygga plattformen som vi kan nyttja som metod för lösningen. Vårt mål är att skapa en attraktiv lösning för våra kunder för att generera intäkter för att bygga en stabil grund för att därefter skala upp detta till den stora massan och även inleda spännande samarbeten med exempelvis kommuner via de utmaningar vi adresserar.
Långsiktiga effekter som förväntas
Vi har kunnat paketera vår produkt och byggt den digitala infrastrukturen för att försörja en kundresa. Detta har gett oss värdefull kunskap relaterat till produktanpassning efter målgrupp. Vi förstår våra kunde bättre och hur vi kan försörja deras behov. Den nya kunskapen med de erfarenheter vi haft och det kontaktnät vi byggt upp kommer vara avgörande för att tillgodose en användarvänlig tjänst och en innovativ produkt på marknaden.
Upplägg och genomförande
Projektet kan sammanfattas i tre skeden. Samverkan & förberedelser Förbereda och involvera nyckelparter för att kunna fullborda projektet. En detaljerad modell ritas som grund för den kommande utvecklingen. Utveckling, utforskning & testmiljö Produktutvecklingen för både applikation och webbplats. Nya samarbeten och samarbetspartners utforskas. Arbetar med betatestare, sammanställer data för att förbättra produkten. Marknadstillämpning & utvärdering Marknadsföring genom reklam i sociala medier, reklam utskick och annonser m.m.