EQU8 - Möta marknadsbehovet
Diarienummer | |
Koordinator | INT3 SOFTWARE AB |
Bidrag från Vinnova | 900 000 kronor |
Projektets löptid | juni 2018 - april 2019 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa Startups fas 2 våren 2018 |
Viktiga resultat som projektet gav
Syftet att möta marknadsbehovet genom EQU8 Anti-Cheat har framgångsrikt uppfyllts med hjälp av Vinnova. Målet att anpassa de existerande erbjudande mot behovet hos potentiella kunder har genomförts enligt beskrivning av resultat nedan. Vi har nu ett konkurrenskraftigt erbjudande men låg onboardingtröskel som vi finjusterar fortlöpande.
Långsiktiga effekter som förväntas
Projektet har utmynnat i en förenkling av integrationsprocessen och en ny licensmodell samt en helautomatisk onboardingprocess. Effekten är en enklare och mer attraktiv utvärderingsprocess för våra kunder, vilket minimerar risker och kostnader för båda parter. Efter en konkurrensanalys har prismodellen gjorts om för att tillåta lättare jämförelse med alternativa lösningar och har därtill bevisats kommersiellt. Egenkostnader har minimerats genom att nu ha ett automatiskt skalande backend.
Upplägg och genomförande
Systematisk urval och bearbetning av spelföretag som potentiellt har problem med spelfusk och passar EQU8 Anti-Cheat funktionalitet har bearbetats med telefon, email, sociala medier samt personliga och digitala onlinemöten. Verifiering av betalningsmodell har gjorts med existerande kund, prospects, potentiella partners.