Eqidz, Peppy Pals2
Diarienummer | |
Koordinator | PEPPY PALS AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | oktober 2014 - april 2015 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Att genom gamification bidra till ett högkvalitativt och konkret verktyg, till skolor och föräldrar där de tillsammans med barnen kan utveckla emotionell intelligens. Verktyget ska inspirera till samtal kring känslor, empati och vänskap
Långsiktiga effekter som förväntas
ökat medvetande hos barn och vuxna (både i skolor och i hemmen) kring Emotionell Intelligens genom Peppy Pals produkter (spel och böcker).
Upplägg och genomförande
Under utveckling av spelet Peppy Pals 2, har vi involverat Vendestigens skola och förskola genom speltestningar på både barn och lärare för att anpassa spelet till att motsvara deras behov. Vi har även haft fortsatt samarbete med forskare via Professor Annika Waern för att knyta forskning närmare utveckling.