Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Edgy Veggie växtbaserat kött

Diarienummer
Koordinator Edgy Veggie AB
Bidrag från Vinnova 300 000 kronor
Projektets löptid april 2021 - februari 2022
Status Avslutat
Utlysning Innovativa Startups
Ansökningsomgång Innovativa Startups steg 1 våren 2021

Viktiga resultat som projektet gav

Samarbetet med Conaxess trade (tidigare Movement Sales partners) har framgångsrikt mött målet. Projektets mål vara att öka tillgängligheten för konsumenten och öka vår synlighet som ett svenskt varumärke som producerar i Sverige. Detta ger i sin tur konsumenten ett större urval av hållbara växtbaserade köttalternativ. Projektet har löpt parallellt med aktiviteter genomförda av vår försäljnings- och kommunikationspersonal för uppföljning och ytterligare aktiviteter.

Långsiktiga effekter som förväntas

Projektet har ökat vår kundbas företrädesvis i storstadsregionerna (huvudsakligen i Stockholm, följt av Skåne och Göteborg). Projektet har också gett oss möjlighet att öka kännedom och igenkänning av vårt varumärke både för slutkonsument men också i butiksledet. Det har även haft en positiv påverkan av igenkänning av oss i branschen vilket har lett till en del intressanta möjliga samarbeten.

Upplägg och genomförande

Samarbetet som finansierades av projektet var utvidgat ifrån 10 till 12 månader pga en kraftig minskning av möjligheten att göra försäljningsarbete under sommarmånaderna. Projektet administrerades av Edgy Veggie AB och genomfördes i partnerskap med Conaxess trade (tidigare Movement Sales partners). Edgy veggies team arbetade parallellt med Movement för att underlätta genomförandet av projektet.

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 18 mars 2022

Diarienummer 2021-00902