Edgy Veggie växtbaserat kött
Diarienummer | |
Koordinator | Edgy Veggie AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | april 2021 - februari 2022 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa Startups steg 1 våren 2021 |
Viktiga resultat som projektet gav
Samarbetet med Conaxess trade (tidigare Movement Sales partners) har framgångsrikt mött målet. Projektets mål vara att öka tillgängligheten för konsumenten och öka vår synlighet som ett svenskt varumärke som producerar i Sverige. Detta ger i sin tur konsumenten ett större urval av hållbara växtbaserade köttalternativ. Projektet har löpt parallellt med aktiviteter genomförda av vår försäljnings- och kommunikationspersonal för uppföljning och ytterligare aktiviteter.
Långsiktiga effekter som förväntas
Projektet har ökat vår kundbas företrädesvis i storstadsregionerna (huvudsakligen i Stockholm, följt av Skåne och Göteborg). Projektet har också gett oss möjlighet att öka kännedom och igenkänning av vårt varumärke både för slutkonsument men också i butiksledet. Det har även haft en positiv påverkan av igenkänning av oss i branschen vilket har lett till en del intressanta möjliga samarbeten.
Upplägg och genomförande
Samarbetet som finansierades av projektet var utvidgat ifrån 10 till 12 månader pga en kraftig minskning av möjligheten att göra försäljningsarbete under sommarmånaderna. Projektet administrerades av Edgy Veggie AB och genomfördes i partnerskap med Conaxess trade (tidigare Movement Sales partners). Edgy veggies team arbetade parallellt med Movement för att underlätta genomförandet av projektet.