Dataspel i produkt- och processinnovation
Diarienummer | |
Koordinator | GSP Makerspace |
Bidrag från Vinnova | 194 054 kronor |
Projektets löptid | september 2015 - oktober 2016 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Syftet med projektet var att anordna en serie event med olika teman, för att främja innovation och stimulera gemensamt skapande och i förlängningen affärsidéer. Målet var att varje event skulle generera minst en affärsidé direkt eller indirekt. Det sekundära syftet var att stärka den lokala makerrörelsen.
Långsiktiga effekter som förväntas
Hittills kan tre konkreta affärsidéer härledas direkt till de tre första eventen i serien. Tack vare dessa event har medlemsantalet i föreningen ökat med närmare 100 personer.
Upplägg och genomförande
Upplägget bedöms relevant i den givna kontexten och genomförandet var pragmatiskt och byggde till stor del på medlemsengagemang.