Connectitude Scale Up
Diarienummer | |
Koordinator | Connectitude AB |
Bidrag från Vinnova | 110 000 kronor |
Projektets löptid | september 2019 - november 2019 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Acceleration Tech Incubator |
Ansökningsomgång | TINC 2019 - Ta er affärsidé till nya höjder i Silicon Valley |
Viktiga resultat som projektet gav
Vi står i begrepp att skala upp vår marknadsföring och säljning av vår industriella Internet of Things-plattform för tyngre industri via en modern digital kanal. För att det ska lyckas måste vi bli avsevärt tydligare i vår kommunikation och bygga förtroende även hos dom vi inte träffar fysiskt. För att lyckas med det behöver vi bli mycket tydligare än vad vi är idag och tänka modernare och mer skalbart för att lyckas att nå en världsmarknad med begränsade resurser som ett litet bolag har.
Långsiktiga effekter som förväntas
De problem vi löser och kundvärden i skapar är något vi behöver bli bättre på att förmedla och förklara, samtidigt som vi identifierar vilka som är våra kundgrupper. Något vi tränade på från första till sista stund i TINC-programmet, vilket var väldigt lärorikt och nyttigt för oss. Likaså har vi tänkt annorlunda jämfört med många andra marknadsstrategier som nordiska företag har, vilket vi fick mycket bra sparring på i USA och gjöt mod i att våga fortsätta på inslagen väg.
Upplägg och genomförande
Det märkts att TINC-programmet har körts ett flertal gånger nu då programmets upplägg och kronologiska ordning var väldigt moget och skapade ständigt insikter där efterföljande seminarium och träffat tog vid. De mentorer TINC knutit till programmet var mycket lyhörda, hjälpsamma och kompetenta, en grupp av mentorer vi själva inte skulle lyckats knyta till oss. Bredden på dessa mentorer är en förutsättning, men att dom hade så diametralt olika åsikter var av yttersta vikt för att kunna ifrågasätta och stötta varje tanke vi hade.