Codarica Marknads Fas 1
Diarienummer | |
Koordinator | Codarica AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | juli 2014 - november 2014 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Undersöka och kartlägga målgrupper för att på bästa sätt skapa strategier för dem olika målgrupperna. Fokusera på internationalisering genom affärsresa till USA för att träffa kunder, partners, skolor, organisation och lära känna utländsk målgrupp. Lärdomar från aktiviteter användes för att lansera CodeQuest, iPad app för att lära barn att programmera.
Långsiktiga effekter som förväntas
ökad förståelse om målgrupper (föräldrar, barn, skolor) och dess skillnader från Svensk/Europeisk marknad till Amerikansk marknad. Resultatet efter genomförda aktiviteter gav oss stor insikt till hur vi skall marknadsföra till olika marknader och målgrupper. Vi fann att barn i Amerikansk marknad behöver ett större belöningssystem, mindre text och mer instruktioner. Vi använder oss av all denna information för utveckling av första produkt, framtida produkter och marknadsföringsunderlag.
Upplägg och genomförande
Aktiviteter genomfördes på tid och gav både oförväntade resultat och förväntade resultat baserat på hypoteser på både lokal (Svensk) och internationell nivå. Fältstudier, fokusgrupper och digitala undersökningar för att kartlägga målgrupper gav oss en bra insikter till målgrupperna.