Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Codarica Marknads Fas 1

Diarienummer
Koordinator Codarica AB
Bidrag från Vinnova 300 000 kronor
Projektets löptid juli 2014 - november 2014
Status Avslutat

Viktiga resultat som projektet gav

Undersöka och kartlägga målgrupper för att på bästa sätt skapa strategier för dem olika målgrupperna. Fokusera på internationalisering genom affärsresa till USA för att träffa kunder, partners, skolor, organisation och lära känna utländsk målgrupp. Lärdomar från aktiviteter användes för att lansera CodeQuest, iPad app för att lära barn att programmera.

Långsiktiga effekter som förväntas

ökad förståelse om målgrupper (föräldrar, barn, skolor) och dess skillnader från Svensk/Europeisk marknad till Amerikansk marknad. Resultatet efter genomförda aktiviteter gav oss stor insikt till hur vi skall marknadsföra till olika marknader och målgrupper. Vi fann att barn i Amerikansk marknad behöver ett större belöningssystem, mindre text och mer instruktioner. Vi använder oss av all denna information för utveckling av första produkt, framtida produkter och marknadsföringsunderlag.

Upplägg och genomförande

Aktiviteter genomfördes på tid och gav både oförväntade resultat och förväntade resultat baserat på hypoteser på både lokal (Svensk) och internationell nivå. Fältstudier, fokusgrupper och digitala undersökningar för att kartlägga målgrupper gav oss en bra insikter till målgrupperna.

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 8 maj 2017

Diarienummer 2014-03119