Cloud-baserat verktyg för säkerhetsanalys av webbapplikationer
Diarienummer | |
Koordinator | Detectify AB |
Bidrag från Vinnova | 250 000 kronor |
Projektets löptid | december 2012 - april 2013 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Ett fokus under projekttiden har varit affärsutveckling, det har bla inneburit att vi deltagit i programmet born global som utbildar i att skala företag internationellt genom att hitta product market fit. Programmet har lärt oss att jobba med customer development vilket har lett till att vi kunnat göra medvetna beslut om b.la. prissättning och spridning. Kunskapspridningen har också kommit på god väg, vi har under projekttiden publicerat 11 blogginlägg som handlar om webbsäkerhet dessa har lästs av ca 30000 personer.
Långsiktiga effekter som förväntas
Under projekttiden har vi lanserat Detectify internationellt och fått betalt av våra kunder. Vi har hittat en betalmodell som fungerar men fortsätter att utvärdera för att se om det finns ett ännu mer effektivt sätt att ta betalt. över en miljon männsikor har sett Detectifys annonser och 65.000 har besökt vår sajt. Totalt har vi fått 4.500 användare. Bidraget från Vinnova har hjälp oss att komma till viktiga insikter om hur vi ska distribuera vår tjänst och dessutom hjälpt oss att lägga grunden för kommande partnerskap.
Upplägg och genomförande
Under projekttiden har vi fått våra första betalande kunder vilket indirekt betyder att vi nått product market-fit, däremot forsätter vi att optimera för att bli mer träffsäkra i vår kommunikation, annonsering och targeting. Vi har testat allt i från copy till knapp-placeringar och bygger nu om de flöden där vi sett att konverteringen bromsar intaget av nya kunder. Vi har under projektet besökt LeWeb, CCC, SXSW, och deltagit i programmet Born Global. Lanseringen skedde i liten skala med en pressrelease och en kampanj i samband med eventet SXSW.