Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Affärsmodellsutveckling och marknadsföring kring nyframtagen web-baserad prediktionsplattform

Diarienummer
Koordinator PROSILICO AB
Bidrag från Vinnova 300 000 kronor
Projektets löptid april 2019 - december 2019
Status Avslutat
Utlysning Innovativa Startups
Ansökningsomgång Innovativa Startups steg 1 våren 2019

Viktiga resultat som projektet gav

Syftet var att lyckas marknadsvalidera och marknadsföra vår nya, unika, web-baserade prediktionsmetodik, utveckla vårt företag och vår affärsmodell, marknadsföra vår verksamhet, samt, om möjligt, finna partners/investerare. Vi bedömer att vi marknadsvalidering, marknadsföring och utveckling av företaget och affärsmodellen varit mycket lyckosamma. Vi har funnit samarbetspartner och fått intresse från investerare.

Långsiktiga effekter som förväntas

Lyckad marknads- och metodvalidering, marknadsföring och företags- och verksamhetsutveckling förväntades kunna ses i nöjda kunder och ökad kundbas på den internationella arenan. Resultatet är att vi fått många nya kunder, däribland stora internationella läkemedelsföretag från 3 kontinenter, och sett en nöjd kundkrets.

Upplägg och genomförande

Samtliga planerade aktiviteter startades omgående. Initialt lade vi mycket tid och resurser på att koppla in erfarna konsulter, stärka affärsmodellen och marknadsföringen, och hitta metodvaliderare. Efter hand satsades mer på resor och reklam för att göra oss till känna internationellt och möta kunder. Under senare delen av året ökade fokus på att hitta samarbetspartners och att stärka webtjänsten med en lösning för utökad användarsäkerhet.

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 31 januari 2020

Diarienummer 2019-00176