AdSounds - Rich Audio-annonsering
Diarienummer | |
Koordinator | Widespace AB |
Bidrag från Vinnova | 1 707 225 kronor |
Projektets löptid | april 2014 - september 2015 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Teknologi för annonsering i live- och icke liveradioströmmar har utvecklats. En plattform för annonsering i podcasts har utvecklats till betastadiet men behöver ytterligare utveckling.
Långsiktiga effekter som förväntas
Tekniken för annonsering i live- och ickeliveradioströmmar är redo att användas, och plattformen som befinner sig i betastadiet för tillfället beräknas ta några månader till för att slutföras. När marknaden anses mogen så kan Widespace på kort tid ha en produkt som möjliggör för våra kunder att skapa sina egna Adsoundsannonser.
Upplägg och genomförande
Projektet genomfördes enligt plan fram till beslut om att avsluta projektet, och flera utvecklingssteg slutfördes. Efter att analys visade att marknaden som Adsounds riktar sig till upplever vissa problem och inte är redo för en produkt som AdSounds ännu beslutades att inte gå vidare med ytterligare utveckling och istället integrera Adsounds som ett format i Widespaces kärnverksamhet.